Órák

Pilates

 

Mi az a Pilates? E-mail

PilatesA Pilates-módszer megalkotójáról kapta a nevét.

Joseph Pilates (1880-1967) a németországi Düsseldorfban született. Beteges, vézna kisfiú volt, számos gyermekbetegségben, többek között angolkórban és asztmában is szenvedett. Hogy legyőzze gyengeségét és betegségét, tanulmányozni kezdte a keleti és nyugati edzésformákat és filozófiákat. A mozgás területén végzett tanulmányai után kidolgozta saját edzésmódszerét, amelyet a „kontroll művészetének” nevezett el. Az elnevezés a test izmainak tudatos szabályozására, kontrollálására utal. „Nem szellem vagy test, hanem szellem és test.”pilates14 éves korára fizikai fejlődése olyannyira sikeres volt, hogy modellként is alkalmazták. Angliába költözött, ahol angol rendőröknek tanított önvédelmet. Az I. világháború idején német származása miatt internálták. Az internálótáborban fogolytársain kezdte el kipróbálni a saját maga által kitalált gyakorlatrendszert. Ők az 1918-as influenzajárvány idején is megőrizték egészségüket. Később háborús sérültek rehabilitációs kezelésén dolgozott, ahol a kórházi ágyakra rugókat szerelt, s így segített a betegeknek edzeni és felgyógyulni sérüléseikből. Ezek az eszközök a ma ismert Pilates-gépek (Cadillac, Reformer) korai változatai voltak.

1926-ban az Egyesült Államokba emigrált. New Yorkban nyitotta meg az első stúdióját. Először táncosok, balettművészek kezdték el használni módszerét, hajlékonyságuk és erőnlétük megőrzésére, fejlesztésére. Később egyre nagyobb tömegeket hódított meg. Népszerűségét nagyban növeli, hogy ma már olyan hírességek tartoznak a Pilates-torna lelkes gyakorlói közé, mint Sigourney Weaver, Jennifer Aniston, Madonna, Julia Roberts, Keanu Reeves, Liv Tyler és Melanie Griffith.

Joseph Pilates egészen 1967-ben bekövetkezett haláláig tanított. Felesége és kiválasztott diákjainak kis csoportja vitték tovább tanításait.

A Pilates-torna speciálisan felépített, áramló gyakorlatsorozat, melynek célja a mély törzsi izmok erősítése.

  • A program a mély mozgató izmokra fókuszál, melyek egyensúlyban tartják a testet és kulcsfontosságúak a gerinc megtartásához.
  • Erősítő és nyújtó gyakorlatokból áll.
  • Javítja a testtartást és hajlékonyságot, rugalmas gerincet biztosít.
  • Speciális légzéstechnikát kapcsol össze a gyakorlatokkal.
  • Támogatja a súlykontrollt, gyakorlás közben jó pár kiló súlyfeleslegtől szabadulhatunk meg.
  • Elősegíti a szálkás, feszes izomzat kialakítását.
  • Javítja a koncentrációt, erősíti a testtudatot és kioldja a feszültséget.
  • A gerinc- és kezdődő mozgásszervi problémákkal küzdők is kipróbálhatják, a speciális tartásnak köszönhetően stabilizálódik a gerinc.

Pilates órák