Órák

Hatha Jóga

HATHA JÓGA
Lényege az egyensúlyban rejlik!
HA-THA név a NAP-HOLD egyensúlyát, az AKTIVÍTÁS-PASSZIVÍTÁS harmóniáját fejezi ki. Az akivitás és a nyugalom egyensúlya minden gyakorlás alkalmával, annak minden szakaszában,
de egyetlen gyakorlat elvégzése során is jelen van.
A hatha jóga központjában a testgyakorlatok szerepelnek, amelyekben az erőfeszítés és az ellazulás párosul. A gyakorlatokban nincs erőlködés! Az erőlködés ugyanis hátráltat. A mi célunk egy felszabadult mentális és egy kiegyensúlyozottabb fizikai állapot elérése. Statikus és dinamikus elemek egyaránt megjelennek a gyakorlások alkalmával.
A 90 perces óra az alábbiak szerint épül fel.
Az órát rövid ELCSENDESEDÉS-sel kezdjük. Fegyelmünket a jelen pillanatra irányítjuk , ez annak az ideje, hogy magunk mögött hagyjuk a  napi gondokat, a rohanást és lélekben is megérkezzünk az órára.
BEMELEGÍTÉS-sel, készség és képesség fejlesztő gyakorlatokkal felkészítjük a
testét az ászanák elvégzésére.
A testgyakorlatok képezik az óra gerincét. Statikus testhelyzetek felépítése és finomítása történik. Ezek az ÁSZANA gyakorlatok. Gyakorlásunkat csendes elmével végezzük, fegyelmünket a testérzetek megfigyelésére irányítjuk.
Az óravégi  RELAXÁCIÓ nélkülözhetetlen lezárása az egész gyakorlásnak , ez teszi maradandóvá azokat a hatásokat, amelyeket a gyakorlatok és az egész gyakorlás elindított bennünk.
A hatha jóga gyakorlásának pozítiv hatásai:
- megfiatalosodik a test
- ideális testsúly elérése, megtartása
- megerősödik a szív és érrendszer
- megerősödnek a csontok és az inak
- stabilizálódnak és mobilizálódnak az        izületek
- immunrendszer megerősödik
- hormonrendszer és az                      emésztőrendszer harmonizálódik
- akaraterő megnövekszik
- önbizalom megerősödik
- mentális és fizikai

17202875_1453416221344580_2319481129181399513_n

Hatha Jóga órák