Órák

Funkc. Cross

22008034_1901878723160635_9110994759680215836_n

A funkcionális cross edzés számos fizikai alapképesség párhuzamos fejlesztésével ér el kiemelkedő eredményeket, fejleszti az izomerőt, az állóképességet, az agilitást, a gyorsaságot, robbanékonyságot, igénybe veszi a koordinációt és az egyensúlyérzéket. Összetett gyakorlatai jellemzően saját testtömeggel és egyszerű eszközök használatával (mint a TRX, kettlebell, súlyzók, ügyességi létra, medicinlabda) operálnak és céljuk, hogy az egész testet egyszerre dolgoztatják meg. Mivel a rövid ideig tartó nagy igénybevételek, majd rövid pihenők sorozatai intervallum jellegű tréninget jelentenek, ezért a funkcionális cross edzések kiválóan alkalmasak zsírégetésre, azaz a testkompozíció kedvező irányú megváltoztatására, ahol a testzsír mennyisége csökken, az izommennyiség pedig növekszik. A mindennapi fizikai „jólléthez” azonban az utóbbinál talán még fontosabbak a járulékos hasznok: az ízületi rugalmasság növekedése, az inak, szalagok erősödése, flexibilitásának fokozódása. További előnyök is következnek a funkcionális cross edzés metodikájából: a komplex gyakorlatok, gyakorlatsorok javítják a mozgáskoordinációt, jó hatással vannak az ideg-izom kapcsolatra. Nemtől és kortól függetlenül mindenkinek ajánlott, hiszen a funkcionális cross által a testi és szellemi frissesség tovább megmarad, az egészséges életmód alapvető eleme, mely számos betegség megelőzésében segítségére lehet.

Funkc. Cross órák